FANDOM

Dangerous Woman (Pierwotnie nazwany Moonlight) jest trzecim studyjnym albumem Ariany Grande. Został wydany przez Republic Records 20 maja 2016 roku (20.05.2016r.). Nagrania zaczęły się w sierpniu 2014 roku, a zakończyły w styczniu 2016 roku.  

Proces tworzeniaEdytuj

Wczesna praca nad Moonlight
Na livestreamie w pażdzierniku 2014, Ariana potwierdziła rozpoczęcie prac nad trzecim albumem. Powiedziała, że chciałaby go wydać późnym latem lub wczesną jesienią - podobnie jak dwa poprzednie albumy. Spekulacje na temat tytułu albumu pojawiły się już w maju 2015. W Lutym 2015 Ariana zaczęła Honeymoon Tour. W międzyczasie znajdowała czas by pracować nad albumem. W kwietniu, Ariana ciężko pracowała z przyjaciółmi, a zarazem tekściarzami - Tommym Brownem i Victorią Monet. 8-mego Ariana zatweetowała, że stworzyła "bardzo fajną piosenkę".[1] Ariana wspomniała o piosence parę dni później, mówiąć, że jest bardzo słodka i specjalna. 29 Maj 2015, Ariana oznajmiła, że "specjalna" piosenka będzie nazywała się "Moonlight", tak samo jak album.[2][3] Ariana wypowiedziała się na temat albumu w Czerwcu 2015, twierdząc, że tytułowa ścieżka dźwiękowa była zainspirowana "tym chłopcem" (Ricky Alvarez) z którym się spotykała. "Piosenka jest o tej bardzo słodkiej nocy, którą razem spędziliśmy. Mam już playliste składającą się z 12-tu piosenek. Planuje napisać o wiele więcej tylko jak wrócę do domu. To najbardziej personalna muzyka jaką kiedykolwiek pisałam."[4] "Focus" był potwierdzony jako przewodni singiel w sierpieniu 2015, pod nazwą "Focus On Me" w iHeartRadio Music Summit. Został wydany 30 Październik 2015, razem z teledyskiem. Piosenka zadebiutowała z 7-mym miejscem na liście przebojów w Stanach Zjednoczonych, jednak spadła w następnych tygodniach. "Focus" otrzymał od mieszanych do negatywnych opinii, od krytyków. Po "śmierci" piosenki Ariana wróciła do nagrywania albumu. Powróciła do studia 17 Listopada 2015. 6 styczeń 2016, Ariana napisała na Snaptchat'cie, że nagrywała w studiu. [5] Wstawiła także zdjęcie budki nagrywaniowej, na której było widać róg listy piosenek.[6] Potwierdziło to trzy nowe piosenki - "Be Alright", "Moonlight", "Let Me Love You". 21 Styczeń 2016, Ariana potwierdziła na Snaptchat'cie, że zakończyła prace nad albumem.
Zmiana nazwy i uruchomienie witryny
11 styczeń 2016, Ariana usunęła "Moonlight" z jej biografii na Twiterze, co wzbudziło podejrzliwość fanów. Ariana odpowiedziała, pisząc "zobaczycie", po czym ujawniła, że rozważa nad zmianą nazwy album przez nową piosenkę, która nagrała.[7] 14-ego stycznia Ariana wystąpiła u Jimmy'iego Kimmela i powiedziała, że wciąż decyduje nad zmianą nazwy. 21 Styczeń 2015, Ariana zamieściła zdjęcie na Instagramie, na którym widniał napis "dw", jako wskazówka dla co do nowego tytułu.[8] 31 styczeń 2016, Ariana wstawiła zdjęcie na Instagrama z nią, zakrywającą swoją bluzkę. Na zdjęciu widniał dopisek "Nie mogę jeszcze wam powiedzieć co jest napisane na tej koszulce."[9] 3 luty 2016, Ariana wystąpiła w iHeartRadio Summit (które jest zamknięte dla publiczności, jednak parę zdjęć zostało udostępnionych). Ariana grała na gitarze i używała Wokodera. [10] (oba były dla niej nowe). Koszulka, którą nosiła była tylko częściowo widoczna, jednak fani doszli do wniosku, że było na niej napisane "Dangerous Woman", co uznali za nowy tytuł albumu. 22 Luty 2016, Ariana potwierdziła nazwę "Dangerous Woman" na Snapchat'cie.[11] 24 styczeń 2016, Ariana uruchomiła nową witryne (dangerouswoman.com), która ma być poświęcona nowością o albumie. Następnego dnia ujawniła (przez stronę), że będzie występować w Saturday Night Live 12 marzec 2016. [12][13] 29 luty 2016, Ariana prowadziła strumyk, w którym potwierdziła, że na krążku będzie 15 ścieżek dźwiękowych (W Edycji US) w specjalnej edycji. 1 marzec 2016, tytułowy kawałek, "Dangerous Woman" został potwierdzony jako następny singiel.[14] Później Ariana uruchomiła odliczanie (kończące się 11-ego marca) pre-orderu albumu jak i wydania singla "Dangerous Woman". 11-ego Marca został także ujawniony kawałek listy utworów z edycji; Standard, Deluxe North American/Japanese. Natomiast tylko na Japońskiej edycji został zamieszczony "Focus", co potwierdziło wyrzucenie go z innych wersji albumów.
Inne ważne daty

  • 28 lipiec 2015, Ariana zatweetowała, że pracuje nad czymś ekscytującym dla jej fanów.[15]
  • 29 czerwiec 2015, Ariana zapostowała, że tej nocy pracuje nad czymś specjalnym dla swoich fanów.[16]
    • Miała także "bardzo ważne spotkanie" z Republic Records.
    • Pracowała nad swoją "ulubioną piosenką".
    • Następnie zatweetowała: "Dzisiał był najbardziej muzycznie inspirujący dzień w moim życiu.
  • 25 lisopad 2015, Charlie Puth ujawnił, że pisał piosenkę dla Ariany.[17]
  • 4 luty 2016, Ariana miała sesje zdjęciową, ale nie mogła zdradzić czemu.[18] (Mogła odbyć się dla Dangerous Woman).

Single Edytuj

Główny Singiel, "Dangerous Woman", wydany 11.03.2016

Drugi Singiel, "Into You", wydany 6.05.2016

Trzeci Singiel, "Side to Side", wydany 30.08.2016

Czwarty Singiel, Everyday, wydany 10.01.2017

Dangerous Woman Tour Edytuj

Trzecia trasa koncertowa artystki. Pierwszy koncert odbył się 3 lutego 2017 w Phoenix. W październiku Grande poinformowała fanów za pomocą serwisu Twitter, że amerykańską część trasy supportować będą Little Mix oraz Victoria Monét. Bilety na koncert Ariany sprzedały się już w dzień rozpoczęcia oficjalnej sprzedaży. 27 kwietnia 2017 Live Nation Polska poinformowało za pomocą serwisu Facebook, że w Polsce supportować Arianę będzie Victoria Monét.

Zamach[19]
Dnia 22 maja 2017 podczas koncertu w Manchesterze doszło do ataku terrorystycznego. Tuż po zejściu Ariany ze sceny został wysadzony ładunek wybuchowy, w wyniku czego zginęło ponad 20 osób i ponad 100 zostało rannych. Dzień po tym zajściu wokalistka zawiesiła resztę koncertów w Europie. Ariana skomentowała zamach słowami "Jestem załamana. Z głębi mojego serca, jest mi bardzo, bardzo przykro. Brak mi słów."[20]

Lista utworów Edytuj

Numer i tytuł Pisarz(e) Producen(t/ci) Długość
1.Moonlight Ariana Grande, Victoria McCants, Tommy Brown, Peter Lee Johnson TB Hits 3:22
2.Dangerous Woman Johan Carlsson, Ross Golan, Max Martin Martin, Carlsson 3:55
3.Be Alright Grande, Brown, McCants, Khaled Rohaim, Nicholas Audino, Lewis Hughes, Willie Tafa Twice as Nice, TB Hits 2:59
4.Into You Grande, Martin, Savan Kotecha, Alexander Kronlund, Ilya Salmanzadeh Ilya, Martin 4:04
5.Side to Side

(Featuring Nicki Minaj)

Grande, Salmanzadeh, Martin, Onika Maraj, Kronlund, Kotecha Ilya, Martin 3:46
6.Let Me Love You

(Featuring Lil Wayne)

Grande, Brown, McCants, Steven Franks, Dwayne Carter TB Hits, Mr. Franks 3:43
7.Greedy Martin, Kotecha, Kronlund & Salmanzadeh Ilya, Martin 3:34
8.Leave Me Lonely

(Featuring Macy Gray)

Brown, Franks, Thomas Parker Lumpkins, McCants TB Hits, Mr. Franks 3:49
9.Everyday

(Featuring Future)

Grande, Kotecha, Salmanzadeh, Nayvadius Wilburn Ilya 3:14
10.Bad Decisions Grande, Martin, Kotecha, Salmanzadeh Ilya, Martin 3.46
11.Thinking Bout You Peter Svensson, Chloe Angelides, Jacob Kasher Hindlin & Mathieu Jomphe Lépine Svensson, Billboard 3.20

.Przypisy Edytuj

  1. Tweet na temat "bardzo fajnej" piosenki
  2. Ariana zaczęła często tweetować o świetle księżyca (ang. moonlight) i używać emoji "🌙 " . 
  3. Instagram
  4. Artykuł na CapitalFM
  5. Zdjęcie na Twitterze
  6. Tweet potwierdzający pioisenki
  7. Artykuł o nazwie płyty Ariany
  8. Instagram
  9. Instagram
  10. Syntezator, który wytwarza dźwięki z analizy danych mowy.
  11. Tweet potwierdzający nazwę "Dangerous Woman"
  12. Dangerous Woman na żywo SNL
  13. Be Alright na żywo SNL
  14. Tweet potwierdzający DW jako nowy singiel
  15. Twitter
  16. Twitter
  17. Artykuł o Charlie'm Puthie
  18. Nagranie z Arianą na Twitterze
  19. Artykuł o zamachu
  20. Tweet Ariany wyrażający jej ból

Więcej z Fandomu

Losowa wiki