FANDOM

"Focus" (alternatywnie Focus on Me) jest singlem Ariany Grande. Wcześniej, miał on się stać głównym singlem z jej trzeciej płyty, Dangerous Woman, ale jedynie znalazł się na japońskiej wersji albumu z nieznanych przyczyn. Dzięki czemu, piosenka tytułowa, "Dangerous Woman", stała się głównym singlem z albumu. Piosenka zadebiutowała na miejscu trzecim amerykańskiego iTunes po godzinie wydania, i osiągnęła szczyt miejsca drugiego w 12 godzin. Na liście Billboard Hot 100, singiel zadebiutował na miejscu siódmym, oraz zawiera ukryte wokale od Jamie'ego Foxx'a w refrenie.[1]

Tło Edytuj

Ariana pracowała z innymi nad singlem w kwietniu, oraz w maju, oficjalnie kończąc jej produkcję 5 maja 2015 roku.[2] 16 czerwca 2015 roku, Ariana na swoim Instagrama dodała zdjęcie z Capital FM Summertime Ball, wraz z opisem: "mówiąc o 'focus' mam na myśli 'focus on me' #tojestwskazówka 💭 #zobaczycie 🌙🌛 ☕️ 🙊"[3]. 5 sierpnia 2015 roku, na iHeartMedia Music Summit, zostało potwierdzone, że Ariana wyda nowy singiel "podczas następnych tygodni", nazwany "Focus On Me". Tego samego dnia pojawił się filmik video z Arianą i dyrektorami naczelnymi Republic Records, Monte Lipmanem i Charlie'm Walkerem grającym piosenkę dla całego szefowstwa, gdy w tymczasie Ariana biegła po pokojach wytwrórni.[4]

2 września 2015 roku, Ariana zatweetowała, że tzw. "Moonlight festivities" rozpoczną się w październiku. Powiedziała też, że jest podekscytowana "bliską przyszłością", i pomyślała, że może nią być październik.[5][6] Jeden z fanów zapytał też, która piosenka wyjdzie pierwsza, czy "Moonlight", "Be Alright", albo "Focus", Ariana odpowiedziała, że "Focus" wyjdzie jako pierwsza.[7]

Ariana potwierdziła, że pojawi się "ważna wiadomość", gdy pojawi się w programie The Tonight Show with Jimmy Fallon.[8] 15 września 2015 roku, Grande pojawiła się drugi raz w programie, oraz potwierdziła nazwę singla (którym jest "Focus", zamiast "Focus On Me") i jego datę (30 października 2015 roku).[9]

Odliczanie do wydania singla rozpoczęło się 30 września 2015 roku, tego dnia, Ariana wydała pierwszy urywek tekstu.[10] Podczas odliczania, dodała ich więcej.[11][12][13]. 5 października 2015 roku, Grande dodała urywek piosenki.[14] Wraz ze swoim bratem, Frankie'm dodała więcej urywków.[15] 19 października 2015 roku, Ariana dodała link na jej stronę internetową, pokazującą pierwszą reklamę do jej debiutanckiego zapachu, Ari by Ariana Grande. W tle można usłyszeć urywek do singla.[16]