FANDOM

OneLoveManchesterLogo

One Love Manchester to koncert charytatywny i specjalne show, stworzone przez Arianę Grande. Odbył się on w niedzielę, 4 czerwca 2017 roku, oraz był transmitowany przez BBC, inne stacje telewizyjne na całym świecie, domeny internetowe, i prywatny kanał Ariany na YouTube.

Powód/Tło Edytuj

W poniedziałek, 22 maja 2017 roku, tuż po tym, gdy Ariana skończyła grać swój koncert w mieście Manchester, w Wielkiej Brytanii, jako jedno z 15 miast będących na datach europejskiej części jej drugiej światowej trasy, Dangerous Woman Tour, po godzinie 22:00 czasu brytyjskiego, zdarzył się atak terrorystyczny na arenę, po której cała widownia została niezwłocznie ewakuowana. 23 osoby, w tym również fani Ariany, umarli, a więcej niż 500 osób zostało rannych. Osobą atakującą stał się 22-letni muzłumańczyk pochodzący z Wielkiej Brytanii, Salman Ramadan Abedi.

Ariana, przed godziną 5:00 rano, napisała na swoim Twitterze:

"jestem załamana. z całego, mojego serca, ja bardzo, bardzo przepraszam. brak mi słów."[1]
Piosenkarka odwołała 7 koncertów z powodu traumy po ataku, i wróciła z pomocą innych do swojego rodzinnego domu w Boca Raton na Florydzie. Pod koniec maja potwierdziła, że w czerwcu odbędzie się koncert charytatywny w tym samym mieście, a dokładniej na stadionie, żeby przeznaczyć fundusze dla ofiar sytuacji.

"One Last Time", ostatni singiel Ariany z jej drugiego albumu, My Everything, jest dedykowany osobom uczestniczącym w ataku, został on też ponownie dodany do kupna na iTunes.

Show Edytuj

Tuż przed występem Marcusa Mumforda, otwierającego koncert, z jego prośbą nastąpiła minuta ciszy na cześć osób, które zginęły podczas ataku, oraz 3 czerwca w Londynie, dzień przed koncertem.

Po występie Ariany z "Break Free", na ekranie pojawił się Stevie Wonder, który z dedykacją zaśpiewał piosenkę "Love's In Need Of Love Today". Natomiast po występie Imogen Heap z "Hide And Seek", na ekranie pojawił się znany piłkarz pochodzący z Manchesteru, David Beckham, który zarecytował poezję dedykowaną mieście. Filmiki od innych gwiazd, którzy modlili się za Manchester, takich jak Halsey, Bastille, Anne-Marie, Demi Lovato, Jennifer Hudson, Blossoms, Chance The Rapper, Camila Cabello, The Chainsmokers, DJ Khaled, Little Mix, Circa Waves, Kendall Jenner, Clean Bandit, Dua Lipa, Sean Paul, Nick Grimshaw, Kings of Leon, Sam Smith, Rita Ora, Shawn Mendes, Twenty One Pilots, Paul McCartney, U2, oraz drużyny Manchester United pojawiły się na ekranie.

Liam Gallagher, wokalista pochodzący z samego Manchesteru, pojawił się niespodziewanie podczas końcówki show. Powiedział też, że miał on wystąpić na jednym z festiwali w Niemczech, a go odwołał. Poleciał też samolotem prosto z Niemiec, aby wystąpić. Miał też się odbyć występ podczas innych festiwali w tym samym mieście, niestety, odwołano je.

Usher miał zamiar wystąpić na wydarzeniu, a nie udało mu się to, a pojawił się w specjalnym filmiku z innymi artystami.

Setlista Edytuj

  1. "Timshel" (Marcus Mumford)
  2. "Shine" (Take That)
  3. "Giants" (Take That)
  4. "Rule The World" (Take That)
  5. "Strong" (Robbie Williams)
  6. "Angels" (Robbie Williams)
  7. "Get Lucky" (Pharrell Williams)
  8. "Happy" (Pharrell Williams wraz z Miley Cyrus)
  9. "Inspired" (Miley Cyrus)
  10. "Slow Hands" (Niall Horan)
  11. "This Town" (Niall Horan)
  12. "Be Alright" (Ariana Grande)
  13. "Break Free" (Ariana Grande)
  14. "Love's In Need Of Love Today" (Stevie Wonder, na video)
  15. "Wings" (Little Mix)
  16. "Better Days" (Victoria Monet wraz z Arianą Grande)
  17. "Where Is The Love?" (The Black Eyed Peas wraz z Arianą Grande)
  18. "Hide And Seek" (Imogen Heap)
  19. "My Everything" (Ariana Grande wraz z chórem szkolnym w Manchesterze)
  20. "The Way" (Ariana Grande wraz z Mac'iem Millerem)
  21. "Dang!" (Mac Miller wraz z Arianą Grande)
  22. "Don't Dream It's Over" (Miley Cyrus wraz z Arianą Grande)
  23. "Side To Side" (Ariana Grande)
  24. "Part Of Me" (Katy Perry)
  25. "Roar" (Katy Perry)
  26. "Love Yourself" (Justin Bieber)
  27. "Cold Water" (Justin Bieber)
  28. "Love Me Harder" (Ariana Grande)
  29. "Don't Look Back In Anger" (Coldplay wraz z Arianą Grande)
  30. "Fix You" (Coldplay)
  31. "Viva La Vida" (Coldplay)
  32. "Something Just Like This" (Coldplay)
  33. "Rock 'N' Roll Star" (Liam Gallagher)
  34. "Wall Of Glass" (Liam Gallagher)
  35. "Live Forever" (Liam Gallagher)
  36. "One Last Time" (Ariana Grande, stojąc za innymi gwiazdami na scenie)
  37. "Somewhere Over The Rainbow" (Ariana Grande)

Ciekawostki Edytuj

  • Katy Perry podczas swojego występu miała na sobie bluzkę, na której znajdowały się wizerunki osób uczestniczących w ataku.
  • Wszystkie występy na żywo z koncertu zostały dodane na Spotify, a niektóre na iTunes. Wszystkie uzbierane pieniądze zostały przeznaczone dla Manchesteru.
  • Robbie Williams, podczas wykonywania "Strong", zamienił tekst refrenu na "Manchester, we're strong", a po wykonaniu piosenki "Angels", zaśpiewał ją z całą widownią jeszcze raz.
  • Występ Stevie'ego Wondera został wcześniej nagrany i pokazany na ekranie.

Dochód Edytuj

Zbiórką funduszy na pomoc rodzinom poszkodowanym przez zamach zajmował się Brytyjski Czerwony Krzyż. Jeszcze w dniach poprzedzających koncert fundacji udało się zebrać kwotę masywną pieniędzy – przelewy przychodziły z całego świata. Ostatecznie Czerwony Krzyż wrzucił na Twittera informację o zebranych 7,3 milionach funtów. W wyniku samego koncertu One Love Manchester zebrano dodatkowe 2 miliony funtów. Łącznie kwota, którą zebrano na koncercie pod przewodnictwem Ariany to prawie 10 milionów funtów.

Przypisy Edytuj

  1. https://twitter.com/arianagrande/status/866849021519966208